donderdag 29 juni 2017

Colourful wind chime... and why I took a little break from blogging


Ik heb jullie gemist!
Jullie, dat zijn mijn fijne, trouwe lezers én mijn lieve blogvriendinnen.
Nee, ik was niet op vakantie...
Ik heb mijn blog bewust verwaarloosd de afgelopen weken!
Bloggen voelde al een tijdje als een verplichting en daar kon ik niet meer tegen.
Als ik eens een dag niet haakte omdat ik andere dingen te doen had, dan kreeg ik al stress, want dan zou ik deze week niks kunnen posten op mijn blog!
Als ik jullie blogs niet kon bijhouden, dan voelde ik me schuldig, want ik krijg altijd zo veel lieve reacties van jullie.
En al die inspiratie!! Het was gewoon te véél voor mijn arme hoofd :-)
Dus toen dacht ik in mezelf (om het in het Vlaams te zeggen): 'Foert!'.
En dat deed deugd.
Om wat tot rust te komen, begon ik aan een kalmerende zigzagdeken.


I missed you! I missed the readers of my blog and all of my fellow-bloggers.
No, I was not on a holiday...
I neglected my blog on purpose the past few weeks!
Blogging felt too much as an obligation and I couldn't cope with that.
When I couldn't pick up my crochet for one day ( you know, because there are other things in life like my family for example ) , I was stressed out, because I wouldn't be able to post that week!
When I wasn't able to read your blogs every day, I felt guilty because you always leave me such kind comments.
At the same time, seeing all the beautiful crochet on blogs / Pinterest / Facebook /... was just too much for my head! Too much inspiration! My head almost exploded :-)
So I decided to take a break and it felt right.
To ease my mind and my nerves, I started a calming ripple blanket.


Al snel kwamen er tijdens het haken van de deken nieuwe haakideeën, ze ploften binnen in mijn hoofd als maïs in de pan. Het deed bijna pijn :-)
En dan moést ik toch even dat ene ideetje uitproberen, zoals de windvanger voor mijn dochter.
Dat was heel leuk om te maken, met al die kraaltjes en kleurtjes, op het gevoel en zonder tijdsdruk.
Toen hij klaar was, dacht ik meteen: 'Oh, nu kijken wat de anderen ervan vinden!', bijna was ik vergeten dat ik even gestopt was met bloggen.
Maar toen besefte ik wel heel goed dat bloggen zo fijn is, dat ik het miste.
Zou ik terug beginnen? En gewoon posten als ik daar zin in had?
Is dat wel genoeg voor een blog?
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik ben blij dat ik terug ben en we zien wel wat komt!
De volgende dagen ga ik eerst rustig de andere blogs bijlezen...

Soon new ideas popped into my head.
Like this wind chime I made for my daughter.
I really had fun making this one, with the beads and colours, freestyling and without pressure!
When it was finished I immediately thought: 'Oh, let's see what the others think of it!', almost forgotten that I had put my blog on hold.
And then I realised that blogging was fun, that I missed it.
Would I start again? Just post when I felt like posting?
Is that enough commitment for a blog?
Not completely sure about that yet, but I'm back and we'll see what happens!
First I'm going to enjoy reading all the other blogs now...






Sigrid x





64 opmerkingen:

  1. Ik zou zeggen: gewoon bloggen als je er zin in hebt! Als je gaat schrijven omdat dat "moet" worden het wat geforceerde verhaaltjes, lijkt mij. En je doet het tenslotte voor je plezier, net als het handwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Anja! Je hebt gelijk!
      Ik maak alleen soms de fout om te vergelijken met de grote blogs, die gesponsord worden en alleen maar denken aan het aantal volgers. Maar inderdaad, dat voelt zo geforceerd en dat is niet de bedoeling!

      Verwijderen
  2. Sigrid ... Leuk dat je er weer bij bent ...
    Ik begrijp je volkomen ...
    Ook ik ga binnenkort een pauze inlassen ...
    Je deken is fantastisch gehaakt ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om weer wat van je te lezen én te zien! Prachtig, je beide haakwerken. En wat heb je het weer prachtig op de foto gezet!
    Doe wat je doet op de manier die bij jou past!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh nee...niet jezelf vergelijken hoor...dan kun je niet meer zijn wie je werkelijk bent! Ik spreek uit ervaring...ik vergeleek mezelf ook graag ;) Maar jij bent jij en ik ben ik en dát maakt ons nou juist zo leuk! Dus lekker de 'regel' niks moet en alles mag en gewoon lol hebben als je blogt omdat je dat wilt. Fijn dat je terug bent en je deken ...smulll!!!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Petra! Je hebt helemaal gelijk en ik zal proberen niet meer te vergelijken :-)

      Verwijderen
  5. Fijn dat je weer blogt,enne het is geen moeten....heb je wat gemaakt zet je het erop en heb je andere dingen dan duurt de volgende blog bericht toch langer..
    zo doe ik het ook hoor de lieve Crea groeten..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, dat is inderdaad de beste manier denk ik!

      Verwijderen
  6. Lieve Sigrid, heel fijn om weer van je te horen. Soms is er aandacht nodig voor andere dingen of heb je gewoon even geen zin. Je bent niemand iets verplicht, dus waarom zou je niet af en toe een haak- en/of blogpauze nemen! Gewoon doen wat goed voelt. X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel lieve Daphne, fijn om te lezen :-)

      Verwijderen
  7. Dear Sigrid, do not care that much about what other people think. They'll think what they want no matter what.
    So if you don't feel like posting anything, just don't. If you don't feel like reading other blogs, just don't. If you do not feel like grabbing a hook, because other things are more important right now, just don't. It's all right. No-one will be angry (at least I won't).
    Tell you what: I've been without crochet for 14 days and I've survived. Life's not just all about crochet - would be fun, but it isn't. So, if you need some time off, just take it. We'll still be around when you're back!
    Take care and be good to yourself!
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You're totally right Marjan, thank you so much for your support xxx
      PS: That is tough, surviving 14 days without crochet ;-)

      Verwijderen
  8. Je deken is prachtig en je windvanger zo vrolijk! Gewoon doen wat goed voelt voor jezelf, met bloggen.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat fijn dat je er weer bent. Zat vandaag te kijken of ik een mail=adres van je had om je even een berichtje te sturen.
    Wat leuk die windvanger, staat ook nog op mijn lijstje.
    En dekens zijn altijd goed. Om te haken én om te gebruiken.
    Nogmaals heerlijk je weer te lezen, en doe in het tempo wat jij fijn vindt. En vorderingen in je haakwerk zijn ook al leuk om te zien, met beelden van alledag er tussen door.
    Liefs Jeanette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's lief Jeanette, dat je me al wou mailen, wat fijn dat je aan me dacht.
      Ik onthou je tip!

      Verwijderen
  10. Zeker heb ik je gemist ik reageer niet altijd maar volg je mooie prachtig werkstukken wel.

    Liefs Edith

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Edith, ik kom gauw nog eens kijken op jouw blog, want dat is er eentje dat ik al volg van toen ik pas begon met bloggen, vol met supercreatieve, originele projecten.

      Verwijderen
  11. Leuk die windvanger!
    Gewoon bloggen wanneer je er zelf zin in hebt, dat blijft 't langste duren.
    Ook bij mij veel pauze's tussen de berichten. En zodra ik er zin in heb, komt er weer eentje ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi dat je er weer bent. Als bloggen een verplichting wordt, dan is het inderdaad niet leuk meer... Misschien is het een optie vaker "werk in uitvoering" te laten zien, dat nog niet af is?
    Groetjes
    Martine van de DIY Diva

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik durf nu bijna niet te reageren omdat je je dan mogelijk verplicht gaat voelen.... Toch doe ik het. Mijn blog bestaat al meer dan 6 jaar en al die 6 jaar is er geen peil op te trekken wanneer het volgende blogbericht komt. Het is mijn blog en ik blog wanneer ik dat wil ;-) Probeer het eens, het is echt niet raar.
    Ik vind je windgong heel leuk geworden, lekker vrolijk :-)
    Maar je dekentje... die is echt super! Zeker zoals je het op de foto hebt gezet, echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat fijn dat je er weer bent Sigrid, ik miste je leuke berichten wel hoor ;) maar lekker doen wat jij wilt. Ik blog en haak soms ook even niet, soms te druk met vanalles en soms gewoon geen zin, moet ook kunnen toch ;)

    Lieve groetjes,
    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wind chimes are so fun, and so peaceful to listen to. This one is perfect for summer time, and a great use of scrap materials. Welcome back :)
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zomers, je windvanger.
    Bij mij staat het bloggen ook op een laag pitje. Geen tijd, te warm, geen zin.
    Wel al een paar dingen afgewerkt, inspiratie genoeg.
    Je deken is alvast prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En ja, af en toe wat rustiger aan kan geen kwaad eigenlijk hé.

      Verwijderen
  17. Wat een vrolijke windvanger. Leuk!
    Ook als je niet met regelmaat post, blijf ik je volgen hoor. Gewoon bloggen wanneer je zin hebt. Zelf doe ik dat ook. Dan blijft het leuk.
    Je "verplicht" voelen om te reageren herken ik wel. Want het is ook zo leuk als anderen wat bij jou plaatsen. Probeer dit gevoel toch te negeren. Ik vind dat bloggen een soort hobby moet zijn. Voor als je er zin in hebt ... Je zou er vooral veel lol aan moeten beleven.
    Succes!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  18. OH, het zou mijn eigen verhaal kunnen zijn. Zo voel ik het ook vaak. Je hebt het goed verwoord.
    Bloggen en handwerken moet geen verplichting worden maar moet hobby blijven. Maar soms is het lastig.
    Je Windvanger is een heel gezellig ding en je deken gaat prachtig. Heerlijk om met zoiets te ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je je erin herkent, dankjewel voor je begrip en steun :-)

      Verwijderen
  19. Hey Sigrid,
    WELCOME BACK!! hihi. Ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik heb het zelf ook vaak. Ik heb soms vaak zin om te haken en bloggen, en soms helemaal niet. Ik blog als ik er zin in heb en tijd heb. Voel je nooit verplicht. Het is natuurlijk als hobby ;-). Wat een mooie deken en wat een super leuke windhanger.
    Fijne avond Sigrid.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gezellig dat je er weer bent! Ik herken wel een beetje wat je zegt hoor. Ik voel me soms ook wel een beetje verplicht om te posten. maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn! Ik vind het nog steeds erg gezellig in blogland en ik vind je windvanger prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Esther, en ja hé, al die steun en vriendschap in blogland is te mooi om te missen!

      Verwijderen
  21. Leuke projecten. Fijn dat je weer terug bent. Ik blog ook alleen als ik zin heb en dat bevalt heel goed. Hou gewoon je eigen tempo aan. Niks moet, dan gaat de lol eraf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om weer van je te lezen en te zien. Ik heb ook ups en downs en vind de reacties op mijn blogberichten bijna verslavend. Soms is het teveel, al dat leuks in blogland en de verplichtingen die je voor jezelf stelt.

      Verwijderen
  22. No worries, Sigrid! Blogging shouldn't cause you such pressure.
    We are human, and we can only do so much. Have you ever worked a job that never gave you time off for emergencies or vacation?... You start to hate the job after a while.
    Take a break when you need one. Good friends and followers will always be here when you're ready to come back.
    PS- The wind chime and the ripple pattern are both beautiful!
    *Hugs*

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat klinkt dat bekend Sigrid, bij mij komt het omdat ik met mijn eigen bedrijf bezig ben, pfoe wat komt daar veel bij kijken. Maar dat is toch helemaal niet erg om een tijdje niet te bloggen ben ik achter. Ik hoop dat het goed gaat met je dochter. Ik geniet van je gezellige blogs en lieve reacties. En weet je wat: als ik je blog mis, dan lees ik wel een die je al eerder hebt geschreven. Of ik vind het leuk om het nog eens te lezen, of ik had 'm nog niet gelezen. Dus... alles komt goed.

    Liefs, Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja joh! Gewoon alleen bloggen als je zin hebt en anders niet. Er 'moeten' al zoveel dingen in het leven...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt! Het moet trnslotte wel leuk blijven om te doen. Ik vind je deken in ieder geval prachtig geworden, lekker fris met dat groen erbij! En wat vrolijk die windvanger zeg, verlang meteen weer naar de zon met die regenboogkleurtjes.

    Fijn weekend Sigrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gewoon lekker doen waar je zin in hebt! Het moet tenslotte wel leuk blijven om te doen. Ik vind je deken in ieder geval prachtig geworden, lekker fris met dat groen erbij! En wat vrolijk die windvanger zeg, verlang meteen weer naar de zon met die regenboogkleurtjes.

    Fijn weekend Sigrid!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige zigzagdeken. En wat een gezellig windlicht. Fijn dat je die mooie dingen weer op jouw blog laat zien.
    Bloggen is echt geen verplichting. Je mag het doen als je er een goed gevoel bij hebt. Soms is het goed om even een pauze met bloggen en met haken in te lassen. Dan komen de energie en inspiratie weer en kun je weer lekker verder haken en bloggen.
    Ik vind het altijd fijn om te zien en te lezen waar jij allemaal mee bezig bent.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Even wat afstand nemen, kan vaak helemaal geen kwaad. Daar krijg je vaak weer mooie nieuwe ideeën door.
    Wel gezellig dat je weer terug bent. Mooie windvangen heb je gemaakt.
    Gezellig weekend, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lekker blijven bloggen ik doe het ook niet zo veel meer. Maar met een verhaaltje erbij is het toch zo veel leuker. Gewoon als je er zelf zin in hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je windvanger is prachtig, maar ook de zigzagdeken is erg leuk.
    Gewoon doen wat je zelf wilt, ik heb ook niet altijd inspiratie en als het warm is ben ik echt niet aan het haken. In de zomermaanden staat het allemaal op een laag pitje.
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Yeah, I know the feeling. Last year I felt the same, I felt if I didn't make two or three post a week maybe it was not a good way for my blog. But it's not true. We
    end up realizing that less is more, and it's better to post fewer times and appear with great news, than trying to finish work behind each other to create new posts. You did great to stop, breathe, and back refreshed.
    I love the colors of your ripple blanket, they inspire calm. Beautiful!
    Have a great weekend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi Sigrid, so nice to have you back! A break is always totally understandable. YOU should be the first in your life. So often we cannot do what we want or need, so at least the freetime should be spent with as much fun and relaxation as possible :-). Your blanket is super pretty, and I love that lantern ♥. All these colors and beads, so cheerful! Must keep this in mind for my balcony ;-). Have a happy happy weekend!!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  33. welcome back Sigrid! I understand completely what you mean. One sees the blogworld posting incessantly and tries to keep up and that can sometimes be frustrating, trying to keep up... but what's more important than life? I was actually preparing to write my mind in a post about this, it was aimed more to Instagram to be honest, and maybe I will one day. You were right to take time. Blogging should be fun, right? So I say, you take your time and write when you feel like it.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. I am so glad you are back but want to say that blogging should never be an obligation it should be a Joy. I am glad you took the break you needed.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Heel herkenbaar, maar dat wist je al ;-)
    Ik probeer het ook wat los te laten, ook al blijft het knagen. Ik blijf mezelf er aan herinneren dat ik geen bijbedoelingen (qua inkomsten of zo) heb met het bloggen, maar gewoon doe voor mezelf, voor gelijkgestemden en om mensen te helpen waar ik kan. Tegenwoordig zie je bijna overal posten opduiken van wat je wel en niet mag bij het bloggen, wat denk ik in mijn geval de stress geeft dat 'ik niet goed bezig ben'. Leren foert zeggen is waar ik nu mee bezig ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lieve Sigrid, ook ik zeg; heel herkenbaar! Bloggen... reageren... stiekem gaat er een boel tijd in zitten. Niet dat dat erg is, maar als je hoofd steeds voller gaat zitten, dat gaat het als verplichting voelen en da's nou net niet de bedoeling.
    Doe lekker waar je zin in hebt. Soms is het dan stil en reageer je even niet of wat minder en soms moeten de ideeën, gedachten en woorden er gewoon uit. Omdat het natuurlijk voelt!
    Maya zegt het mooi (wauw!); 'what's more important than life?'
    En ondertussen... ben ik natuurlijk wel blij met jouw mooie post (en je trouwe reacties natuurlijk ook :-)). Wat zeg ik? Súper mooie post! De kleuren die je gebruikte voor je zigzagdeken zijn heerlijk; fris en rustgevend. En de windvanger... WAUW! Ik zie al een versie in naturel tinten met schelpjes voor me... (oh jee.... weer een aanvulling op mijn 'maakwensenlijstje') :-D
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Je hebt al heel veel wijze tips en adviezen gekregen, zie ik...
    En ik snap je ook wel, herken het gevoel erbij. Doen wat goed voelt, Sigrid!
    Maar je rippledeken vind ik toch zo leuk, het is vooral ook de sterke kleurenkeuze; wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. I love your crochet work and thanks for sharing at Cooking and Crafting with J&J.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. I love your calm crochet ripples and your wind catcher is wonderful! I think we all need to take a break from blogging sometimes but I also think it is nice to come back. I always look forward to seeing what you are making so I hope you don't go away for too long :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Love your wind chimes! First time to your blog. Really enjoying it. Do you offer the pattern for the wind chimes?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank's for visiting! I didn't really use a pattern for this wind chime. I took an embroidery hoop and started with chainstitches and then round in rows with one dc (US-terms), one chainstitch, one dc, one chainstitch,... The dark purple (3rd last row) are 2 dc's in the hole of the one chainstich of the previous row. The row in gold is the V-stitch and then I fixed this piece of crochet to the hoop by single crochets around the hoop (in pink).
      Before fixing it to the hoop I turned it and made the row in peach colour ( with beads put on the yarn first ) in single crochets.
      The light yellow border are picots.
      Before I made the crochet on the hoop I had already made the trails with the beads. Each trail a different colour, mixed with white or silvery beads.
      This is how I remember making it. I was just trying out something I had in my head.
      Hope you find this helpful!

      Verwijderen
  41. Grappig hoe we allemaal dat gevoel wel kennen. Ook ik herken wat je schrijft. Ik probeerde een tijdje elke dag te bloggen maar dat bleek (voor mij) onmogelijk als je elke dag iets nieuws en zelfgemaakt wil laten zien. Niet alles lukt in 1 keer en er gaat veel tijd inzitten. Elke dag doe ik niet meer maar helemaal niet is geen optie. Nu blog ik wanneer ik iets te bloggen heb. Ik zou nog graag in staat willen zijn iets meer gewoon te babbelen. Over alledaagse dingen en belevenissen. Ik zou lekker blijven bloggen als ik jou was (en ja dat zeg ik ook een beetje uit eigenbelang ;) Gewoon zonder regels, soms wat meer, soms wat minder gewoon zoals het komt. Je hoeft er je brood niet mee te verdienen en dat geeft juist de vrijheid om het letterlijk alleen maar voor je plezier te doen. Wat een prachtige kleurrijke windvanger en een mooie deken met de lieve katten die niks lekkerder vinden dan te gaan liggen op waar je mee bezig bent. En je huisjes zijn ook weer zo leuk! Gezellig dat je het weer met ons deelt.

    BeantwoordenVerwijderen